Jakékoliv připomínky, dotazy, přání či stížnosti adresujte na: sever-rat@seznam.cz
Právě sleduje: Legendární seriál: "Odpadlík", Těší se na: TBBT - 7. sérii; Zpátky do školy.
The walking dead, Simpsonovi - 24. série

V přípravě další díl Velký atlas blogerů...

Červenec 2011

Reklama: Mučení nebo inspirace?

26. července 2011 v 21:49 | Sever-rat |  Témata týdne
V TV, letáčky, tisk, bilboardy, rádio - reklama na nás řve ze všech stran. V současné době je to takový trend, který poukazuje na nové výrobky či produkty nebo ukazuje, aby jste si tuto "skvělou" věc koupili. Často vidíte v historických filmech ze středověku, jak na tržišti hlásí: "Ryby, kupte si čerstvé ryby" - i toto je druh reklamy. V tomto ohledu nejsme vůbec jiní. Technologie pokročila a máme více možností, jak ukázat, co si má člověk koupit.

Reklama

Ani si nedokážete představit, na co všechno může být reklama. Reklama na různé prací prášky až po teleshoping. Některé reklamy jsou i velice vtipné. Je tomu sice pár let, ale stále mám v živé paměti reklamu na Kofolu: "Jestli budeš celý den nepapat, uvidíš zlaté prasátko." "Tati, já už ho vidím" (Náhle se objeví kanec). Nebo reklama na Fidorku. Malá holčička stojí před přechodem pro chodce a čeká až bude zelená. Zelená se objeví a pomalu vchází do vozovky. Uvidí, jak paní v autě před ní jí Fidorku. Holčička bouchne panenkou do auta, v autě vylétnou airbagy a holčička si vezme Fidorku z ruky paní, která se snaží vyprostit z airbegů.

Napadá mě spousta dalších vtipných reklam, ale teď si to vezmeme i z druhé strany. V poslední době běží v TV reklama na nějakou zubní pastu, která slibuje, že již po prvním použití jsou zuby bělejší a je krásnější úsměv. A malými písmy dole na obrazovce je napsáno: "Efekt čistých zubů je pouze optický a je časově omezený". Čemu tedy máme věřit?
Těchto reklam je daleko více, u kterých mi přijde, že podvádí nás, zákazníky. Ale to k reklamě také patří.

Také jsem si nemohl všichnout jedné reklamy o pivu. Gambrinus se velice snažil vytvořít reklamy, jak samota a být bez "signálu" je to nejlepší. A o tom, jak 3 kamarádi nemají rádi ryby a přesto je loví. Díky těmto šotům vzniklo rozšíření, ale už u jiné společnosti a to Zlatopramen, který si z těchto reklam dělá jen srandu a ukazuje zas na to, jak si pořádně užívat. Jsem zvědavý, jak dlouho to bude trvat, než se Gambrinus ozve, zda-li se ozve.

Podprahová reklama

Je v Česku zakázana. Ale předevčírem jsem viděl díl ze Simpsonů a na konci dílu, tam bylo, jak Bůh chce vědět tajný recept koření od KFC. A díky tomu jsem dostal chuť na Grandera. Není to podprahová reklama? :-D

Reklama obecně

Reklama je forma propagace s cílem zaujmout co nejvíc lidí. Když je vysoká poptávka, cena zboží roste, když je poptávka menší - cena klesá a jsou značné slevy.

Reklama: Mučení

Každý den jsme nuceni se koukat na reklamy v TV, tedy pokud koukáte na TV a nejste líní přepínat na jiné programy. Všimli jste si, že když začnou reklamy v TV, zvyší se i zvuk? Protože se počítá s tím, že lidé v době reklam od TV odchází, tak aby to slyšely, ikdyž jdou na záchod nebo pro něco k snědku. Nejhorší však je, že lidé reklamám věří a hodně reagují na slevy. To mi připomíná, že jsem si před rokem kupoval novou sedačku za 15.000,-, tenkrát také byla ve slevě. A o 3 měsíce později ve stejném obchodě, stejná sedačka, také ve slevě, ale za 17.000,-. Všechno je zlevněné, ale najednou o 2.000 dražší. Sleva je tak úchvatné slovo, že na něj všichni letí. Zboží však může stát určitou cenu, ale hodí tam je nápis sleva a cena je stejná a lidé kupují jako diví.

Reklama v TV

Věříte Kosmodiku? Nevěřte. Nedávno jsem četl článek, že v Česku tento výrobek zkoušeli v jedné nemocnici na několika pacientech a nikomu to nepomohlo. Tohle je jen psychické. Když si člověk myslí, že mu to pomůže, uvěří v to a myslí si, že mu to pomáhá. Nebo snad znáte někoho, komu to někdy pomohlo?

Pamatujete si na legendární reklamu na půjčku Provident, kdy si týpek dává do mikrovlnky vajíčko a mikrovlka vybouchne? Tak toto bylo natočeno podle skutečné události. Nechápu, kdy si dá vajíčko do mikrovlnky.

Shrnutí:

Reklamy nás (ne)ovlivňují a jsou pro nás už nudné. Ale na druhé straně, firmy také z něčeho žít musí, propagace je pro ně velice důležitá.

P.S: Jsem zvědavý, kolik reklam budu mít napsaných pod článkem..

Které reklamy v TV se vám nejvíce líbili?


Začátek blbostí

23. července 2011 v 12:25 | Sever-rat |  Témata týdne
Začátkem bych chtěl napsat, že začátek může být cokoliv. Začátek konce, začátek různých nových zkušeností.

Začátek je jako dělat něco poprvé. Když se v práci občas někdo nudí, může z toho vzniknout i nový začátek komiksového kreslení...


Abych vysvětilil, co kdo je, já jsem Švehlík a strejda Melda je můj kolega z práce. Aneb co všechno vznikne, když člověk nemá do čeho píchnout. Začátkem bylo toto a třeba se to rozvine i na další díly..



Tentokrát vyhrál strejda Melda, ale co bude příště?

Za co všechno budeme platit?

19. července 2011 v 9:29 | Sever-rat |  Aktuální články na téma
Peníze a zdražování, nic jiného v současné době od médií neslyšíme. Největší hrozbou pro nás bude zvýšení sazby DPH na 19%, kdy stoupne cena hlavně potravin, jízdného, tisku a léků, atd. Potraviny jsou velice důležité, bez nich se nedá žít. Toto můžou říci i nemocní lidé, kteří si už teď platí předražené léky. Co budou dělat po zdražení?

Avšak tento tragický scénář se nemusí ani odehrát. Ještě nic není schváleno. Proč to nemůže být tak, jak psali, že zvýšení DPH bude postupně. Nebyl by to takový zásah do našich peněženek než jako jedno velké zvýšení. Rozumím, že chtějí snížit dluh ve státním rozpočtu, ale vím, že stále mají možnosti, kde se dají peníze zkrouhnout. Nač třeba investujeme do obrany země? Kdyby na nás šel jakýkoli nepřítel, početně by nás stejně vyhladil, tak na co budujeme nějakou obranu a utrácíme přemrštěné ceny za dosluhující stíhačky. Kolik Čechů by vlastně bránilo svoji vlast, když většina lidí pobírá invalidní důchod na cokoliv.

150 Kč denně za dítě v kojeneckém ústavu. Je to nehorázná částka. A zvlášť jsou v něm děti, které jsou opravdu nemocné a pouze měsíc tam nepobydou a mnohdy tam jsou i déle. Netvrdím, tato péče o kojence musí stát spoustu peněz, ale na druhou vláda chce, aby se rodilo více dětí, jelikož naše populace stárne a z jakých daní a dávek by se pak odvádělo na nepřizpůsobivé občany, důchodce a nepracující, když všichni budou staří. Vláda chce, abychom měli více dětí, ale zároveň nám k tomu hází různé klacky pod nohy. Začalo to rodičovským příspěvkem. Do teď nechápu, jak sama matka dítěte dokáže vyžít se 7.600,-, když k tomu platí nájemné a různé další provozní poplatky. Z čeho vyžije? A kdyby se něco se stalo jejímu dítěti, že by musela platit i pobyt v kojeneckém ústavu, z čeho by to zaplatila? Když na to nebude mít, zkusí si vzít půjčku od banky, pak od dalších společností, až se dostane do dluhové pasti.

200,- denně za nemocnici? To raději podepíši reverz a budu ležet doma, ať mi bude jakkoliv.

Naopak co chválím a co se mi od vlády líbilo je to, že lidé, kteří pobírají dávky v hmotné nouzi již nebudou dostávat peníze v hotovosti, ale dostanou je pouze na platební kartu. Když budou platit kartou, nebudou si moci koupit alkohol a cigarety a nemůžou také vyhodit peníze do automatů. Tohle je opravdu skvělé řešení dané situace. Jsem zvědavý, jak to dopadne s důchodci, protože si nedokážu představit, jak si jde moje skoro 80 roční babička pro důchod do bankomatu.

Dnešní požár v Libuši

7. července 2011 v 21:45 | Sever-rat |  Deník
Od včerejška je mi hůř, mluvím jako kdybych právě mutoval. Začala mi rýma a jsem pořád moc unavený. Ale i tak jsem musel do práce a podařilo se mi vyfotit z okna, jak v dálce hoří. Až později jsem si na internetu přečetl, že se jednalo o nějakou budovu z Libuše. Pánové hasičové měli zřejmě hodně práce.


Dny utíkají

6. července 2011 v 20:56 | Sever-rat |  Různé články
Abych uvedl věci na pravou míru a pro neznalé. Před měsícem nám ukradli auto Škodu Fabii - jen 2 roky novou, do 20.000 km najeto. Ale možná jsme tím i vydělali. Stejně jsme přemýšleli, že bychom si koupili jiné auto a teď máme i možnost. Pak začal maraton obíhání prodejců nových aut. Nakonec se nám velice zalíbilo Renault Megane, který jsme si i nakonec koupili. Toto auto si opravdu nemůžu vynachválit, je výborné, luxusní, velké a dali jsme mu název Štístko, protože je to již naše 3. auto za poslední 3 roky.

Také máte přes noc otevřené okno či ventilačku? Dnes v noci jsem ji mít asi neměl, protože jsem se pěkně nachladil a je mi teď hrozně. To jsem zvědavý, jak zítra budu mluvit s klienty, když jen chraptím. Uvidímte, noc je ještě dlouhá.

A teď se dostávám k poslední věci a to k fotce. Na fotce je něco mnou nakresleného, divím se, že to nikomu nevadí, co mám u pracovního stolu.